2020-luvun asiakkaalla on runsaasti valinnanvaraa ja lukuisia keinoja löytää tietoa ostopäätöstensä tueksi. Asiakkaan on helppo vertailla ratkaisuja ja palveluntarjoajia, ja valita näistä parhaat. Siksi kyky erottautua ja tarjota ainutlaatuisia asiakaskokemuksia korostuu yrityksissä, jotka kilpailevat asiakkaiden huomiosta.
Jatkuva tietotulva koettelee ihmisten luottamusta valtaan ja instituutioihin. Tämä saa kuluttajat tarkastelemaan valintojaan entistä tarkemmin ja peilaamaan omia arvojaan palveluntarjoajien toimintaan. Samalla arvot saattavat riidellä tarpeiden kanssa, mikä luo omat haasteensa kulutuskäyttäytymisen ennustamiselle.
Koska nämä epävarmuustekijät voivat horjuttaa minkä tahansa liiketoiminnan perustaa, tulee asiakastuntemukseen panostaa - jotta voidaan luoda asiakkalle lisäarvoa ja markkinassa uniikki asiakaskokemus.
Asiakaslähtöisen liiketoiminnan keskiössä on asiakkaiden tarpeiden tunteminen, mikä tulee huomioida liiketoiminnan kaikilla osa-alueilla.
oikeita asiakkaita saavuttaaksesi parempia, vaikuttavampia ja eettisempiä tuloksia
asiakaskokemusta asiakkuuden kaikissa vaiheissa erottuaksesi ja kasvattaaksesi asiakkuuksien elinkaarien arvoa
tarjontaasi sopiville markkinoille tarkoituksenmukaisilla strategioilla luodaksesi kestävyyttä
Voimme auttaa kehittämään liiketoimintaasi asiakaslähtöisemmäksi asiakkuuden elinkaaren kaikissa vaiheissa aina markkinoinnin alkumetreiltä suositteluihin nykyisten asiakkaiden keskuudessa. Paras lopputulos saadaan tarkastelemalla nimen omaan asiakkuuden koko elinkaarta yhden osa-alueen tarkastelun sijaan, sillä eri vaiheet vaikuttavat aina toisiinsa.
Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehitys koostuu monista proaktiivisista toimenpiteistä, jotka voidaan jakaa neljään osa-alueeseen. Edellä mainitut toimenpiteet ovat usein toisistaan riippuvaisia ja niitä voidaan helposti yhdistää eri teknologisten ratkaisujen kanssa.
Viitekehyksemme neljä osa-aluetta ovat: